c'mon everybody it's a hamster dance!


lördag 9 januari 2010

in five years time we might not get along

idag är jag lite tröttis. vaknade i jeans och leopardtröja under täcket? så sjukt obekvämt, och sminket var på också. det är ju löftesbryte x2! dålig sömn och inte tvätta bort sminket. igår satt vi och frös på munken för det var helt stört kallt därinne. sen gick jag hem och pratade och pratade och pratade hur länge som helst halva natten. inte konstigt att jag är trött med andra ord. men nu ska jag jobba och då måste man vara på topp! därför har jag druckit fyra koppar kaffe nu, tanken är alltid att det ska göra mig pigg men det som brukar hända är att jag är lika trött om än inte tröttare, men darrar istället på handen som en halvdöd 93-åring när jag ska ge ut växel till kunder. ser ju sådär ut...

nu på morgonen fick jag världens sug att flytta tillbaka till england. typ en soft lördag i london: gå upp och gå till NASH och handla lite osoft frukost. dricka kaffe och äta nåt, dra med jenny på en promenad till notting hill och gå och titta lite 2-hand. kanske köpa en figur av darth vader i människosize bara för att vi inte vet vart vi ska göra av alla dessa pengar vi har. gå till queens park och dricka vin (i den här fantasin är det sommar också) med jenny, frida och kingcons och käka halloumi på caféet. gå hem och dansa i vårt kök framför webcamen efter lite stödhandlande på pleasant wines. gå ut och supa ihjäl oss i east och sen åka hem med bussen. somna på 6:an och vakna upp i willesden bus garage och nästan bli hemlurad av nån konstig snubbe eller ett gäng. åka tillbaka åt rätt håll och gå in och lägga sig.
det är så mycket osofta detaljer men det är liksom dom som gör det lite. ja idag skulle jag hellre vara på okehampton road än på nelinsgatan (om det vore sommar där alltså).

fortsättningen i följetongen "jag är så jävla trött på minusgrader" får ni sen när jag längtar lite efter arkösundshotellet och att åka fiskebåt i soluppgången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar